maandag 26 september 2016

Ins & outs van het webcammen


Het webcammen kent voor mij vele voordelen, maar natuurlijk is het niet altijd rozengeur en maneschijn. Ik vond het wel leuk om alle voor- en nadelen op een rijtje zetten. Ik zal hier eerlijk over zijn, onthoud dat dit vanuit mijn eigen perspectief is geschreven. Iets wat voor mij heel erg goed kan zijn, hoeft niet te betekenen dat jij er ook zo over zal denken.




Voordelen

Het verdiend lekker; Ja echt, het verdiend gewoon super lekker. Wanneer je er een beetje meer ervaring in krijg dan zul je merken dat je verdiensten omhoog zullen gaan. Het heeft er natuurlijk ook mee te maken met hoe vaak jij online bent. Kom jij vaker online, dan zullen de mannen je sneller tegenkomen dan wanneer je maar 1 keer per week online komt. Ook bouw je door vaker online te komen een vaste klantenkring op. Ik heb zelf al een aardige klantenkring opgebouwd, dat is fijn want hierdoor heb je dan toch een soort  van zekerheid. Van sommige klanten weet ik dat ze lang blijven hangen, en hierdoor loopt het bedrag aardig op!


Meer tijd voor mijn privéleven; Er is meer tijd om leukere dingen te ondernemen en meer tijd voor mijn privéleven. Juist omdat het zo lekker verdiend heb ik ook geen 9 tot 5 baan nodig om aan mijn eigen inkomsten te komen, het is gewoon niet nodig. Ik verdien meer in een paar uur tijd dan wanneer ik in loondienst een hele dag zou werken. Ook is deze baan prima te combineren met de studie die ik op het moment volg.


Je hoeft niet keihard te werken; (Nu klink ik echt als iemand die een hekel heeft aan werken). Er is natuurlijk helemaal niets mis met keihard werken, ik heb dat altijd wel gedaan en als het moet zou ik het zo weer doen. Maar het is zo, je hoeft met deze (bij) baan niet continue je benen uit je lijf te lopen. Je gaat er niet van zweten -tenzij je met 30 graden een wollen vest aan moet trekken ;)-, je hoeft geen moeilijke beslissingen te nemen (Nou ehh,, Welke vibrator zal ik deze keer gebruiken is best wel een lastige keuze) en je hebt niet te maken met werkstress (Tenzij je 20 man in je chatbox hebt zitten, dan moet je toch echt wel even een tandje bijzetten). Maar uiteindelijk kan je het jezelf zo gemakkelijk of moeilijk maken als je zelf zou willen. Soms komt het wel eens voor dat ik echt geen puf meer heb, omdat ik bijvoorbeeld een slechte nacht heb gehad. Als ik even niet zo veel zin heb om helemaal uit de kleren te gaan maar toch even wat wilt verdienen, dan trek ik een sexy topje aan met een beetje inkijk en houd ik gewoon mijn broek of rok aan. Ik probeer de mannen zolang mogelijk aan de praat te houden (Let's Talk About Sex!). 





Je bepaald je eigen werktijden; Webcamplatformen draaien 24 uur per dag en 7 dagen per week door. Je kan zelf bepalen wanneer je wilt werken, of dit nou de ochtend, de middag, avond of zelfs nacht is, er zijn altijd wel klanten.

 Het gebeurd ook weleens dat 1 van mijn kinderen ziek is, ik heb dan niet met een baas te maken die moeilijk zou kunnen gaan doen omdat ik niet kan komen werken, of ik hoef mijn man niet lastig te vallen wanneer hij op zijn werk zit. Ook komt het wel eens voor dat ik gewoon even wat extra geld kan gebruiken. 




Je seksleven krijgt een boost; Webcammen heeft mijn seksleven zeker een boost gegeven, het heeft mijn sekshorizon aardig verbreed. In het begin van mijn webcam carrière deed ik niet veel geks, ik had een pruik op en hield vaak al mijn lingerie aan. Maar vanzelf gaan die grenzen toch vervagen, want je krijgt er plezier in en je wilt nieuwe dingen gaan proberen. Zo ging ik dus steeds een stapje verder en waarom ook niet? Als je seks hebt dan is het toch ook fijn om nieuwe dingen uit te proberen? Vroeger moest ik er echt niet aan denken om bijvoorbeeld een buttplug in te doen. Nu doe ik dat gerust voor de cam, heel handig wanneer ik bijvoorbeeld ongesteld ben. In mijn privé seksleven doen we het nu ook vaker aan anale seks. Door zelf te experimenteren achter de webcam ben ik er achter gekomen dat ik het toch best wel lekker vind om te doen. Ook mijn man kijkt wel eens vanaf de achtergrond met een webcamsessie mee, wat er achteraf er weer voor zorgt dat we daarna weer seks hebben.


Je leert veel leuke mensen kennen; Als webcammodel leer je veel nieuwe mensen kennen. Op zich is het heel erg sociaal werk, je hebt namelijk contact met veel verschillende mensen. Het is daarom ook wel belangrijk dat je een beetje leuk kan babbelen (En niet vergeten te Flirten!) maar laat ik daar nou totaal geen moeite mee hebben. Uiteindelijk komen ze meestal natuurlijk voor wat anders, maar vaak heb ik het ook heel erg gezellig met iemand. 




Nadelen

Geen werk = geen geld; Dit is voor mij het grootste nadeel aan dit werk, want je bent een freelancer. Als je niet werk heb je gewoon geen inkomsten. Nou komen wij wel prima rond met de inkomsten van mijn man, maar soms moeten er ook rekeningen betaald worden. Wanneer ik ziek ben kan ik bijvoorbeeld niet werken, of wanneer 1 van mijn kinderen ziek is dan wordt het vaak ook wat moeilijker. Ook wanneer je geen zin heb is het soms lastig om jezelf aan het werk te zetten, je moet hier wel enigszins wat doorzettingsvermogen voor hebben en je verstand makkelijk op 0 kunnen zetten.


Je bent van jezelf afhankelijk; Hiermee bedoel ik dat je niet zomaar op iemand kan terugvallen op iemand anders. Meestal doe je dit werk in het geheim omdat er toch een bepaald stigma op rust. Je kan er niet snel met je vriendinnen over praten want die weten het niet. Dit vind ik soms toch best wel lastig want soms moet je ook gewoon even ventileren of wil je gewoon iets delen. Nou heb ik gelukkig mijn man waar ik veel mee kan bespreken, maar niet iedereen heeft dat voordeel.


Belastingaangifte en administratie; Dit is best een ingewikkeld onderwerp en voor iedereen gelden er weer andere regeltjes, zeker wanneer je er ook nog eens een koophuis naast hebt. Daarom raad ik iedereen aan om te informeren bij de belastingdienst of bij een accountant / boekhouder. De webcam platformen waar jij voor werkt zijn niet verantwoordelijk om jouw loonbelasting af te dragen bij de belastingdienst. Hier ben je dus zelf verantwoordelijk voor, zij betalen jou enkel het bruto bedrag uit wat jij verdiend hebt. Jouw verdiensten dien je dus zelf op te geven bij de belastingdienst. Wanneer je jezelf wilt inschrijven bij de Kamer van Koophandel als een zelfstandig ondernemer verandert er ook weer een heleboel. Ik raad je dan ook aan om hier een accountant of boekhouder bij te betrekken.


Je moet tegen kritiek kunnen; En dit hoeft niet eens kritiek te zijn wat ergens op slaat. Soms heb je er namelijk wat onbeschofte mannen bij die totaal geen greintje respect tonen. Nou heb ik dit gelukkig maar heel weinig meegemaakt, maar het kan wel behoorlijk vervelend zijn als je dit te persoonlijk op vat. Jij bepaalt zelf hoe ver jij wilt gaan, vinden ze het niks? Dan gaan ze toch naar een ander (Gooi hem die chatbox uit en ruil hem in voor een leuker persoon. Geloof me! Er zijn meer leukere dan geen leuke personen die daar rond circuleren). Ik ben er zelf ook altijd heel duidelijk in, ik wil geen onbeschofte mannen in mijn chatbox, komen ze wel wel dan kap ik het af. In zijn plaats komt er wel een ander voor terug die wel respect toont. 


Wil je ook graag een webcammodel worden? 

Dan kan je je via deze link aanmelden: Aanmelden als webcammodel

Liefs Aphrodite's Secretღ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!